Version 0.3.1

Moderator: Harteex

GreatLord
Developer
Posts: 926
Joined: Tue Nov 30, 2004 10:26 am
Location: Sweden

Post by GreatLord »

Glada nytters ReactOS 0.3.1 kommer nästa vecka
under vilken dag vet jag inte. ovsätt om det finns extreamt alvarliga bugar kvar eller ej så kommer ReactOS 0.3.1 nästa vecka.

Vissa av er kanske blir beskvikna på den. Den är inte lika stabli eller bra som 0.2.9 var.

Vi har ändrat release procesen ganska mycke. Det betyder i framtiden kommer vi jobba liknade som gcc gör. Det innebär att vi branchar från någon stands i trädedt och kallar det för exemple 0.3.1. men det är ingen nyhete men nyjeten är att vi kommer forsätta fixar bugar i 0.3.1 från den branchen som vi gjorde. Men det kan bli en helvänding om trunk har stor förändringar och är bätter då gör vi kanske en ny branch och kallar den för 0.3.2. men trolgen vis kommer vi inte göra detta. Det innebär i slut ändan att 0.3.x serien blir bätter på sikt. för varje ny releasen minder bugar och bätter stabletet. för det pågår faktis omskrivi av stora delar av kärnan i reactos. Jag hoppas att folk kan ha översenden för det.
Mr. G
Posts: 48
Joined: Wed Nov 15, 2006 7:33 pm
Location: Sweden

Post by Mr. G »

Jippi!
Ett steg närmare 1.0 :)
"The only thing why I used Microsoft Inetrnet Explorer, was to download Mozilla Firefox"
[ external image ]
GreatLord
Developer
Posts: 926
Joined: Tue Nov 30, 2004 10:26 am
Location: Sweden

Post by GreatLord »

0.3.1
är släpt nu
Bubba
Posts: 14
Joined: Sun Nov 26, 2006 12:27 am
Location: Sweden

Post by Bubba »

Man tackar.

Har kollat lite QEMU-filen och det ser lovande ut.
Lyckas inte ladda hem VMware-filen av någon konstig anledning men det
gör inte så mycket. Kommer att test köra en full installation i början av veckan.

Stöder den releas nvidas grafikkort och om den gör det vilken driver ska jag använda?

Ser redan nu iframåt nästa releas och må den komma snart.

Fortsätt med det jobb ni gör och önskar er all lycka!!! :D :D :D

STORT TACK!!
Mr. G
Posts: 48
Joined: Wed Nov 15, 2006 7:33 pm
Location: Sweden

Post by Mr. G »

:D :D
"The only thing why I used Microsoft Inetrnet Explorer, was to download Mozilla Firefox"
[ external image ]
Harteex
Posts: 224
Joined: Fri Nov 26, 2004 9:21 pm
Location: Sweden
Contact:

Post by Harteex »

Hoppas ni gillar min wallpaper också ;)
Mr. G
Posts: 48
Joined: Wed Nov 15, 2006 7:33 pm
Location: Sweden

Post by Mr. G »

Harteex wrote:Hoppas ni gillar min wallpaper också ;)
Har tyvärr inte hunnit prova 0.3.1 ännu, men de är säkert bra.
"The only thing why I used Microsoft Inetrnet Explorer, was to download Mozilla Firefox"
[ external image ]
GreatLord
Developer
Posts: 926
Joined: Tue Nov 30, 2004 10:26 am
Location: Sweden

Post by GreatLord »

vi kommer snart brancha för 0.3.2 om ett par veckor
Mr. G
Posts: 48
Joined: Wed Nov 15, 2006 7:33 pm
Location: Sweden

Post by Mr. G »

"ett par veckor" = ett par månader? :P
"The only thing why I used Microsoft Inetrnet Explorer, was to download Mozilla Firefox"
[ external image ]
GreatLord
Developer
Posts: 926
Joined: Tue Nov 30, 2004 10:26 am
Location: Sweden

Post by GreatLord »

hehe Mr G
vi håller på stabler seria trunk så den fungera i vmware, vi har hittat orsaken en fördetta devloper har lyckas sabba upp ide/scis stacken i reactos och det har slutat med vi är tvingade revert hans kod för scis/ide stacken ända ner till år 2000/2001 innan han började mixar med den, tack vare det är vi nu tvingade att fixa andra små bugar i reactos. efter denna är klar så ska reactos fungera i vmware och på äkta hårdvara igen.
Mr. G
Posts: 48
Joined: Wed Nov 15, 2006 7:33 pm
Location: Sweden

Post by Mr. G »

Det blri nog bra när det blir klart :)
"The only thing why I used Microsoft Inetrnet Explorer, was to download Mozilla Firefox"
[ external image ]
User avatar
Jaix
Moderator Team
Posts: 838
Joined: Sat Nov 27, 2004 3:40 pm
Location: Sweden, Växjö

0.3.1

Post by Jaix »

Jag måste säga att ni har lyckats bra med 0.3.1 ganska stabil med hänsyn till alla stora omskrivningar av kärna m.m. Det är bara att gratulera och lyckönska!
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests