Good bitar

Moderator: Harteex

Post Reply
GreatLord
Developer
Posts: 926
Joined: Tue Nov 30, 2004 10:26 am
Location: Sweden

Good bitar

Post by GreatLord »

Många undra vad är det some händer i ReactOS
varför kommer inte någon ny releae.

Jag har fått information att vi ska börja stablera upp hela ReactOS kärna för det är bara den som krachar just nu och delar av booting.

sedan kommer vi börja föska få igång ms office XP eller nyare i ReactOS
föra gången var målet Quake1 och UT nu är målet satt till ms office XP packet. Det innebär att vi kommer se massa bugfixar i ReactOS.
m.m
Bubba
Posts: 14
Joined: Sun Nov 26, 2006 12:27 am
Location: Sweden

Post by Bubba »

Först vill jag säga att ni gör ett bra jobb.

Jag hoppas att ROS kommer att bli ett "Basic" OS där man får välja själv vad man vill ha installerat inte som Windows.

Ett OS som sköter sitt syfte som den ska utan massa grejer som man inte vill ha.

Jag tror att alla håller med mig när det gäller att ha ett snabb OS som bootar snabbt och jobbar utan stora systemkrav där man kan använda sitt systemkraft till något annat.

Hoppas ni lyckas där Vista kommer att misslyckas..
(Vista är för hårdvarumarknaden inte för användaren)
GreatLord
Developer
Posts: 926
Joined: Tue Nov 30, 2004 10:26 am
Location: Sweden

Post by GreatLord »

Hej

Vi har någon som kallas packers mangers där vi lägger in länkar till program och saker man kan ladda ner. och det installeras i reactos.

Visa program är basic och är nödvänigt att skicka med.
Alla program som vi anser är nödväniger ligger i så kallad trunk/reactos där är allt som vi anser är nödvängit, ,men sen har vi så kallad rosapps trunk/rosapps som innehåller saker som inte är nödvänigt, men när vi gör en release så inkludera vi all som vi har.

En ny installer håller vi på jobba med som är grafiks än så länge är den på skiss stadet.
Bubba
Posts: 14
Joined: Sun Nov 26, 2006 12:27 am
Location: Sweden

Post by Bubba »

Det är precis så jag vill ha det.
Man installera in sitt OS sen väljer man det man vill ha.

Jag undra om ni har någon tidsuppfattning eller ett mål för varje releas ska va färdiga?

Väntar på 0.6 ska komma som ska ha fullt stöd för DirectX 1-9.
Mr. G
Posts: 48
Joined: Wed Nov 15, 2006 7:33 pm
Location: Sweden

Post by Mr. G »

Hur blir det med dx 10 då? Kommer det stödjas av React OS?
"The only thing why I used Microsoft Inetrnet Explorer, was to download Mozilla Firefox"
[ external image ]
GreatLord
Developer
Posts: 926
Joined: Tue Nov 30, 2004 10:26 am
Location: Sweden

Post by GreatLord »

Dx 10 kommer stödjas när vet jag inte
jag jobbar första hand med ddraw.dll (directdraw 1-7)
sedan till directdraw 8, 9 (d3d8.dll, d3d9.dll)

det är över 150 filer som måste skrivas innan vi har 100% fullstöd för dx
men alla dessa behövs inte för spel. spel använder c:a 4-5st av dessa.
och jag vet vilka.
Craigen
Posts: 1
Joined: Sun Sep 03, 2006 8:33 pm

Post by Craigen »

Härliga nyheter Greatlord! :)

Under nästa år (2007 dvs) kommer det komma nya funktionen till RO som tex. ditt DX och andra saker? Hört att 2006 var för det mesta en bugfix år, så jag undra bara lite. :)

EDIT: Just det, kommer ni ha nått system som Ubuntu har apt-get där man kan tanka hem saker och så läggs det in automatisk, skulle ju inte sitta helt fel. :)

Craigen
Mr. G
Posts: 48
Joined: Wed Nov 15, 2006 7:33 pm
Location: Sweden

Post by Mr. G »

GreatLord wrote:Dx 10 kommer stödjas när vet jag inte
jag jobbar första hand med ddraw.dll (directdraw 1-7)
sedan till directdraw 8, 9 (d3d8.dll, d3d9.dll)

det är över 150 filer som måste skrivas innan vi har 100% fullstöd för dx
men alla dessa behövs inte för spel. spel använder c:a 4-5st av dessa.
och jag vet vilka.
Trevligt, den dag jag har läst till programmerare skulle det vara kul och hjälpa till! :D
Som webbläsare; kommer ni att andvända Firefox, eller bygger ni en egen?
"The only thing why I used Microsoft Inetrnet Explorer, was to download Mozilla Firefox"
[ external image ]
GreatLord
Developer
Posts: 926
Joined: Tue Nov 30, 2004 10:26 am
Location: Sweden

Post by GreatLord »

Hej

ReactOS har en egen webläsare redan men den är inte kraftfull, den är till för visa enklar sidor. och var första webläsaren fungera. annars är det bara installera den webläsare som man önskar. exmpel firefox eller opera. ReactOS kommer inte direkt med någon webläsare.
Mr. G
Posts: 48
Joined: Wed Nov 15, 2006 7:33 pm
Location: Sweden

Post by Mr. G »

GreatLord wrote:Hej

ReactOS har en egen webläsare redan men den är inte kraftfull, den är till för visa enklar sidor. och var första webläsaren fungera. annars är det bara installera den webläsare som man önskar. exmpel firefox eller opera. ReactOS kommer inte direkt med någon webläsare.
Verka bar. Då kan man välja villken man vill genom att andvända den inbyggda för att ladda hem den :)
"The only thing why I used Microsoft Inetrnet Explorer, was to download Mozilla Firefox"
[ external image ]
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests