Första tråden :)

Moderator: Harteex

Post Reply
Mr. G
Posts: 48
Joined: Wed Nov 15, 2006 7:33 pm
Location: Sweden

Första tråden :)

Post by Mr. G »

Det var inte mycket liv här inte :(
Vet någon när 0.3.1 är beräknat att släppas?
"The only thing why I used Microsoft Inetrnet Explorer, was to download Mozilla Firefox"
[ external image ]
GreatLord
Developer
Posts: 926
Joined: Tue Nov 30, 2004 10:26 am
Location: Sweden

Post by GreatLord »

Hej
Vi är inte många svenskar som håller på med ReactOS. Dem få svenskar som testar ReactOS eller hjälper till med dieves saker håller oftas till på IRC.

När nästa release kommer vet man alldrig. Vi fösker förnärvande stablersar och bugfixa benfilkia delar och visa delara behöves skrivas om
eller ta bort vissa snabba lösingar (hacks). Det är mest troligt att en release kommer i dec eller i jan måndad. Vi vill ha vissa saker fixade i 0.3.1 innan en ny release släpps. Om vi har tur kommer det snabbare font hantering (texted skrivs ut c:a 30% snabbare) berore på om jag accptera nuvarde patch i Bugzilla bug 511 eller ej. Jag är väligt kräsen att gokänna 3 part kod. När 0.3.1 kommer så kommer det finnas en hel del nyheter mest är det massa bugfixar och bätter stablete mot 0.3.0. Plus har vi börjad skriva vissa windows xp api för drivers så man kan börja ladda in nästa alla windows xp drivers i ReactOS. Sedan händer det en hel del på DirectX, USB m.m. Men jag kan inte säga hur mycke som kommers hinnas med innan 0.3.1 släpps. Vi har skipat att släpa ReactOS varandad måndad. Vi släpper en när vi tycker vi har tillräkling med bugfixar, bätter stablete, bätter kompatiblte med windows NT/2000/XP och nya saker.
Mr. G
Posts: 48
Joined: Wed Nov 15, 2006 7:33 pm
Location: Sweden

Post by Mr. G »

Hej!
Det var ett utförligt svar! Tack!
Jag förstår att det inte är många svenskar med i ReactOs, men det är ändå väldigt bra att det finns folk som kan och vill engagera sig i det. Behövs lite konkurans på Os-marknaden... :roll:
Jag har en fråga till, finns det några minimisystemkrav på ReactOs ännu?
Sedan undrar jag också vad som hände med omskrivningen av koden, var delar av den en kopia från Windows, eller?
"The only thing why I used Microsoft Inetrnet Explorer, was to download Mozilla Firefox"
[ external image ]
GreatLord
Developer
Posts: 926
Joined: Tue Nov 30, 2004 10:26 am
Location: Sweden

Post by GreatLord »

Hej
System kravet är satt till i486 32MB men tack vare lite små missar
så behövs det en Pentium (i586) med 64MB minne för BootCD efter du kört installation kan man köra ReactOS release på 32MB (med Peintium aka i586, ej i486).

Om skriving av koden ..
Det var ett bråk startad av en viss utvecklara som sedan förskte sänka hela ReactOS och ankada massa olika utvecklare internt och extern. och på stog en eller visa saker . hela växte mer och mer. Så betsämde vi oss att börja granska allt. Och hittls har vi inte hittat enda sak som en viss utveckare påstog. och vi är uppe i 95.x% av granskingen av koden.
Mr. G
Posts: 48
Joined: Wed Nov 15, 2006 7:33 pm
Location: Sweden

Post by Mr. G »

Det var lite annat än Visat det :P
Tråkigt att ni måste granska hela koden :(
Nåja, ser frammemot version 1.0, även om det nog dröjer några år :/
"The only thing why I used Microsoft Inetrnet Explorer, was to download Mozilla Firefox"
[ external image ]
Cire
Posts: 21
Joined: Thu Sep 28, 2006 11:45 pm
Location: Sweden

Post by Cire »

Hej!

Jag är också svensk om någon undrar. :)
Harteex
Posts: 224
Joined: Fri Nov 26, 2004 9:21 pm
Location: Sweden
Contact:

Post by Harteex »

Skoj att någon vågade skapa en tråd till slut ;)
Mr. G wrote:Nåja, ser frammemot version 1.0, även om det nog dröjer några år :/
Troligen kommer ReactOS vara användbart innan 1.0 dock
Mr. G
Posts: 48
Joined: Wed Nov 15, 2006 7:33 pm
Location: Sweden

Post by Mr. G »

Harteex wrote:Skoj att någon vågade skapa en tråd till slut ;)
Ja, visst är man modig :P
Harteex wrote:Troligen kommer ReactOS vara användbart innan 1.0 dock


Förhoppningsvis ja, men man kan ju ändå längta... till version 2.0 :D
"The only thing why I used Microsoft Inetrnet Explorer, was to download Mozilla Firefox"
[ external image ]
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests