Alle oversettere, vennligst les...

Moderator: LMH1

Post Reply
svin83
Posts: 5
Joined: Mon Mar 05, 2007 2:56 am

Alle oversettere, vennligst les...

Post by svin83 »

Sorry!

Ikke for å klage på arbeidet dere gjør, men innimellom ser det ut som om det er et dårlig script som har oversatt noen av sidene til norsk...

Det vil si, det ser ut som om et program har gått gjennom teksten ord for ord, og da byttet ut ett og ett ord fra engelsk til norsk...

Jeg håper dere forstår at det da vil bli veldig dålig norsk, tungt å lese, og i noen tilfeller helt uforståelig.

Innsats er noe alle verdsetter, men rettskrivning er 90% av jobben når en oversetter.

Jeg tar veldig gjerne på meg retting / sjekking av oversettelser, og vil komme med råd, vink, konstruktiv kritikk, eller evt. bare forslag på hva/hvordan:)

Vil ikke foreta meg noe uten at enighet oppnås:)

Venter på svar! :D

Vennlig hilsen Svin83
LMH1
Posts: 228
Joined: Wed Feb 22, 2006 7:16 pm
Location: Norway

Post by LMH1 »

Hei, jeg har vært opptatt i noen dager nå.

Da beklager vi det med oversettelsen. Men skulle du komme med forslag til forbedringer så kan du selvfølgelig komme med det.

Det er bare personene som har rettigheter til å oversetter disse sidene som gjør/kan gjøre det. Etter det jeg kjenner til.

Vi som oversetter gjør det helt frivillig og da gir man ingen garanti for at ting blir helt perfekt. Men jeg skulle tro at vi som oversetter gjør det så godt vi kan.

Jeg kan prøve å se på de sidene som du mener ikke er oversatt på riktig måte. Så bare kom med forslag eller så kan du prøve å få rettigheter for å oversette, ved å spørre en av administratorene på Reactos sine sider f.eks frik85.
svin83
Posts: 5
Joined: Mon Mar 05, 2007 2:56 am

Jeppjepp

Post by svin83 »

er selv ganske så opptatt i perioder :p

Jeg mene det, at hvis språket på nettstedet er bedre, så vil hele prosjektet virke mer seriøst.

But hey, that's just me! :p

Men jeg kan gjerne se hva jeg får gjort... hvem skal jeg vise forslagene til?

skal jeg bare fyre opp en midlertidig apacheserver, og legge ut sidene, eller skal jeg bare skrive alt i et innlegg i forumet? :p
LMH1
Posts: 228
Joined: Wed Feb 22, 2006 7:16 pm
Location: Norway

Post by LMH1 »

Du kan godt skrive noen forslag her på forumet, men det vil ta plass, du kan også sende meg en melding. (PM) Så kan jeg se på det, når jeg får tid.

Jeg tror ikke det er så lurt å dele sidene på andre en denne.

Da er det bedre og heller spørre en administrator om å få rettigheter til å oversette sidene.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests