enige mogelijkhijd reactOS al te gebruiken "in het veld"?

Nederlandstalige discussie over ReactOS

Moderator: i386DX

Post Reply
foxofinfinety
Posts: 16
Joined: Fri Sep 05, 2008 5:07 pm

enige mogelijkhijd reactOS al te gebruiken "in het veld"?

Post by foxofinfinety »

even een vraagje, ik weet ReactOS 0.3.10 is nog alpha.
maar ik heb een laptop waar ik nu toch niks mee kan dus een experimentje kan er wel mee.
alleen, de liveCD start niet, dus dat belooft niet veel goeds.
iemand een idee hoe ik ReactOS 0.3.10 toch kan laten starten op een Lifetec notebook?
het gaat om een Lifetec LT9399 Notebook PC
(600Mhz Intel Pentium 3, 127MB RAM)
er zat ooit ME op, maar de oorspronkelijke HD is al een tijdje de pijp uit.

er zit nu PuppyLinux op, maar tot nu toe zijn de programma's die ik enigszins wat aan zou hebben niet beschikbaar voor Puppy.
dus ik kan er toch niet echt iets mee, kan ik net zo goed ReactOS proberen.
maar zoals ik zij, de LiveCD geeft me niet veel moet dat het gaat lukken....
i386DX
Moderator
Posts: 112
Joined: Wed Jun 22, 2005 2:08 pm
Location: Vlaanderen: Lokeren
Contact:

Re: enige mogelijkhijd reactOS al te gebruiken "in het veld"?

Post by i386DX »

Reactos heeft op deze moment amper ondersteuning voor 'real-hgardware'. Er wordt vooral gefocust op de werking binnen een virtuele machine (waar dus slechts beperkte hardwareondersteuning voor nodig is). En zelfs dan is Reactos nog niet echt bruikbaar, daar is het -spijtig genoeg- nog wat vroeg voor (het is niet zeker dat je programma's daarop gaan werken en het is ook nog verre van superstabiel)

Om je oude laptop een tweede leven te geven zou ik voorlopig verder kijken naar Linux. Ik weet niet welke programma's je hiervoor specifiek wilt, maar er zijn tegenwoordig toch al veel opensource alternatieven waar je al een heel eind mee kan komen. Wine kan uiteraard ook uitkomst bieden.


Niets weerhoudt je uiteraard van om verder met Reactos aan de slag te gaan. Waarom start de LiveCD niet op? Krijg je een foutmelding? Loopt hij vast? Start Reactos op in de debugmodus en probeer na te gaan waar het foutloopt. Indien mogelijk, kijk in Bugzilla of dit een gekend probleem is, enz...
foxofinfinety
Posts: 16
Joined: Fri Sep 05, 2008 5:07 pm

Re: enige mogelijkhijd reactOS al te gebruiken "in het veld"?

Post by foxofinfinety »

even rond gekeken, er zit nu ietsje meer RAM in (192mb, nog niet veel maar...)
en ik heb er maar Xubuntu op gedaan.

wel jammer dat ik hem niet zo ver krijg dat er XVesa onder komt want die is (veel) lichter dan Xorg (standaard in xubuntu)
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests