ReactOS in Sun xVM Virtualbox, MET guest addons?

Nederlandstalige discussie over ReactOS

Moderator: i386DX

Post Reply
foxofinfinety
Posts: 16
Joined: Fri Sep 05, 2008 5:07 pm

ReactOS in Sun xVM Virtualbox, MET guest addons?

Post by foxofinfinety »

ik heb een probleempje,
ik heb in Sun xVM virtualbox een virtuele computer "ReactOS" met (zoals de naam doet vermoeden) ReactOS (0.3.10) maar, de "Guest addons" doen het niet, en dat is jammer, want daarom doet muis-integratie het ook niet, en dat vind ik niet handig.

iemand enig idee hoe ik het aan het werk krijg?
het lijkt dat de virtuele computer een ADM processor gebruikt,
maar de guest addons voor ADM zijn 64bit, en ReactOS is 32bit.

daarbij, het is een programma, dus zolang guess addons niet werken, is het doel van ReactOS niet gehaalt!
lollebol
Posts: 60
Joined: Tue Mar 17, 2009 6:15 pm
Location: Netherlands

Re: ReactOS in Sun xVM Virtualbox, MET guest addons?

Post by lollebol »

Zou je misschien ook wat meer willen vertellen over "guest addons doen het niet" want je geeft ons maar beperkte informatie :(

Krijg je foutmeldingen voor/tijdens/na de installatie?
Krijg je misschien een BSOD?
Is de installatie gelukt, zie je een icoontje rechts in de taalbalk en werkt alleen de muis-integratie niet?

Het enige wat ik nu kan zeggen is dat bij de laatste versie (3.0.0, 3.0.1?) een aantal instellingen veranderd zijn waardoor de muis-integratie niet goed werkt in ReactOS. Probeer anders een van de laatste trunk builds om te kijken of dit al opgelost is.

Groetjes

lollebol
i386DX
Moderator
Posts: 112
Joined: Wed Jun 22, 2005 2:08 pm
Location: Vlaanderen: Lokeren
Contact:

Re: ReactOS in Sun xVM Virtualbox, MET guest addons?

Post by i386DX »

Reactos 'ziet' je fysieke processor door Virtualbox heen. dwz als je systeem uitgerust is met een AMD-processor met de 64bit uitbreidingen, dan zal Reactos die zien, maar in feite doet dit er niet toe. Zoals je zelf al aan aanhaalt is Reactos enkel 32bit, dus moet je uiteraard ook de 32bit uitbreidingen installeren. Welk besturingssysteem heb je gekozen voor de virtuele machine waar Reactos in draait? Kies bij voorkeur Windows 2000.

Na installatie van Reactos:
Kies Devices/Install Guest Additions.
De setup zal niet automatisch starten, open dus zelf VboxWindowsAdditions.exe vanop de harde schijf (dus hier ook niet de 64bit versie)
Installeren en klaar!
foxofinfinety wrote:daarbij, het is een programma, dus zolang guess addons niet werken, is het doel van ReactOS niet gehaald!
Reactos is nog steeds in volle ontwikkeling en verkeert nog in Alpha status. Dwz er is wel meer dat (nog) niet werkt. Het zal wel nog even duren eer Reactos echt bruikbaar is...
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests