Helpen bij vertaling

Nederlandstalige discussie over ReactOS

Moderator: i386DX

Post Reply
Robby
Posts: 10
Joined: Sat Aug 26, 2006 4:06 pm
Location: Netherlands

Helpen bij vertaling

Post by Robby »

Dag allemaal,

Ik zou zo nu en dan best willen helpen met het vertalen van ReactOS. De methode die Code::Blocks daarvoor biedt, vind ik erg gebruikers vriendelijk.

Is zoiets misschien mogelijk bij ReactOS zelf?

De methode die nu voorhanden is vind ik onduidelijk. Ongetwijfeld beginnersproblemen, maar ik kan niet eens vinden waar ik de files kan downloaden en uploaden. Ik heb de link gevolgd die in één van de eerste posts staat. Ik zie daar wel een overzicht, maar daar raak ik het spoor bijster.

Groet,

Robby
i386DX
Moderator
Posts: 112
Joined: Wed Jun 22, 2005 2:08 pm
Location: Vlaanderen: Lokeren
Contact:

Post by i386DX »

Ik weet niet in hoeverre dat Launchpad-systeem voor Reactos gebruikt kan worden, maar ik betwijfel ook wel of dit echt nodig is. Op het eerste zicht lijkt dit veel eenvoudiger, maar ik betwijfel of dit effectief wel zo is (het is bijvoorbeeld moeilijk om een bepaalde vertaling terug op te zoeken, of ik heb nog niet gevonden hoe dat moet :oops: ).

Het huidige systeem hoeft belange niet zo moeilijk te zijn. Alle informatie staat in de wiki:
- Je haalt de broncode van de svn met één of andere svn-client
- Je kijkt op de pagina met Nederlandse vertalingen welke bestanden nog vertaald of verbeterd moeten worden
- Bestand maken/verbeteren (dit kan met gelijk welke teksteditor; voor Windows raad ik iets aan in zoals Notepad++)
- Als je een aantal vertalingen hebt kun je die doorsturen naar een developer die ze dan in de svn zet (zelf kun je dat niet).

Dit zowat kort samengevat; als je vragen/problemen hebt mag je die steeds hier plaatsen.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests