Reactos talk

Nederlandstalige discussie over ReactOS

Moderator: i386DX

Post Reply
dreams
Posts: 207
Joined: Tue Sep 26, 2006 10:23 am
Location: Holland
Contact:

Reactos talk

Post by dreams »

Plaats hier je ervaringen met Reactos in het Nederlands ;)

Mijn ervaring is dat ik niet kan wachten op 0.4 en verder, want het bevalt me tot nu toe erg goed. Ik heb eventjes Vista geinstalleerd gehad, maar daar vond ik echt niets aan.

Ben benieuwd wat er met Reactos gaat gebeuren in de toekomst :)
Andre
Posts: 8
Joined: Mon Dec 06, 2004 6:56 pm
Location: Europe
Contact:

Post by Andre »

Ja, er lijkt inderdaad een hoop vooruitgang in te zitten,
en ik kijk uit naar nieuwe versies.
FluX
Posts: 2
Joined: Thu Nov 30, 2006 7:29 pm

Post by FluX »

Ik heb net een pc gekregen van school

166Mhz
64MB ram
1gig harde schijf (heb er zo 10 liggen)

En ik ben daar van plan om ReactOS op te installeren en uit te testen.

Ik hoop dat het deftig gaat werken en zal dan zeker mijn ervaringen hier posten.
hp38guser
Posts: 25
Joined: Wed Feb 01, 2006 1:03 am

Post by hp38guser »

Het idee van een pakkage-manager om software te installeren van cd of vanaf een internet-server spreekt mij erg aan. Zo kan je zelf bepalen welke software je op je systeem wil hebben. verder verwacht ik veel verbeteringen onder de motorkap ten opzichte van Windows, waar de workarounds opelkaar gestapeld worden en er geen sprake meer is van efficiënte code. Het feit alleen al dat Windows Vista zoveel processen en geheugen nodig heeft om een paar simpele taken uit te voeren doet mij het ergste vermoeden.
Verdere pluspunten zijn verbeterde backward-compatibiliteit. Nu al zie je software die Windows XP eist, in plaats van Windows 2000 misschien om dubieuze redenen, maar ik denk eerder luiheid van programmeurs.
Uiteindelijk hoop ik dat ReactOS een echt POSIX besturingssysteem wordt, waardoor het een stuk makkelijker wordt om bepaalde Linux software te draaien.
Echter is een besturingssysteem ontwikkelen zeer moeilijk en verwacht dus niet binnenkort je Windows-Vista games al op ReactOS te draaien, al hoop ik wel binnenkort een dualboot-omgeving te kunnen opzetten. Het enigste wat de zaak momenteel voor mij tegenhoud is een goede partitiemanager
dreams
Posts: 207
Joined: Tue Sep 26, 2006 10:23 am
Location: Holland
Contact:

Post by dreams »

FluX wrote:Ik heb net een pc gekregen van school

166Mhz
64MB ram
1gig harde schijf (heb er zo 10 liggen)

En ik ben daar van plan om ReactOS op te installeren en uit te testen.

Ik hoop dat het deftig gaat werken en zal dan zeker mijn ervaringen hier posten.
Leuk dat je met ReactOS gaat werken! Ben benieuwd naar je ervaringen. Reken wel op een vastloper hier en daar..
dreams
Posts: 207
Joined: Tue Sep 26, 2006 10:23 am
Location: Holland
Contact:

Post by dreams »

hp38guser wrote:Het idee van een pakkage-manager om software te installeren van cd of vanaf een internet-server spreekt mij erg aan. Zo kan je zelf bepalen welke software je op je systeem wil hebben. verder verwacht ik veel verbeteringen onder de motorkap ten opzichte van Windows, waar de workarounds opelkaar gestapeld worden en er geen sprake meer is van efficiënte code. Het feit alleen al dat Windows Vista zoveel processen en geheugen nodig heeft om een paar simpele taken uit te voeren doet mij het ergste vermoeden.
Verdere pluspunten zijn verbeterde backward-compatibiliteit. Nu al zie je software die Windows XP eist, in plaats van Windows 2000 misschien om dubieuze redenen, maar ik denk eerder luiheid van programmeurs.
Uiteindelijk hoop ik dat ReactOS een echt POSIX besturingssysteem wordt, waardoor het een stuk makkelijker wordt om bepaalde Linux software te draaien.
Echter is een besturingssysteem ontwikkelen zeer moeilijk en verwacht dus niet binnenkort je Windows-Vista games al op ReactOS te draaien, al hoop ik wel binnenkort een dualboot-omgeving te kunnen opzetten. Het enigste wat de zaak momenteel voor mij tegenhoud is een goede partitiemanager
Met de meeste punten ben ik het eens, alleen ReactOS zal niet volgens de POSIX-specificaties gaan werken. Mischien wordt het wel beter mogelijk om opensource linux-software te gaan porten naar ReactOS.
FluX
Posts: 2
Joined: Thu Nov 30, 2006 7:29 pm

Post by FluX »

dreams wrote:
FluX wrote:Ik heb net een pc gekregen van school

166Mhz
64MB ram
1gig harde schijf (heb er zo 10 liggen)

En ik ben daar van plan om ReactOS op te installeren en uit te testen.

Ik hoop dat het deftig gaat werken en zal dan zeker mijn ervaringen hier posten.
Leuk dat je met ReactOS gaat werken! Ben benieuwd naar je ervaringen. Reken wel op een vastloper hier en daar..

Wat zijn eigenlijk de minimum vereisten voor ReactOS te kunnen draaien?
Want ik heb hier niet direct iets over kunnen vinden.
Wel heb ik gevonden welke CPU's maar het geheugen, harde schijf ruimte, etc... heb ik niet terug gevonden
Dr. Fred
Developer
Posts: 607
Joined: Wed Dec 22, 2004 10:09 pm
Location: Amsterdam

Post by Dr. Fred »

FluX wrote:Wat zijn eigenlijk de minimum vereisten voor ReactOS te kunnen draaien?
Want ik heb hier niet direct iets over kunnen vinden.
Wel heb ik gevonden welke CPU's maar het geheugen, harde schijf ruimte, etc... heb ik niet terug gevonden
Dat zou je ook zelf kunnen uitvinden, je moet allen maar proberen hoeveel geheugen je nodig heb om ReactOS in Qemu of VMware te draaien en hoe goot jouw Partitie is.
Where do you want ReactOS to go today ?
Matthiej
Posts: 1
Joined: Sat Aug 04, 2007 7:47 pm

Goeden stap

Post by Matthiej »

Ik vind het een uitstekend idee om is wat tegen de grote MS te beginnen, want linux heeft het ook niet helemaal. Keep up the good work
Insomnia
Posts: 2
Joined: Fri Feb 06, 2009 7:03 pm

Re: Reactos talk

Post by Insomnia »

Hallo,

Ik zat vandaag te klooien met FreeBSD, en toen kwam ik bij ReactOS uit.

Eerst indruk was, maar 40 MB iso :?, toch ben ik het gaan installeren, en ben zeer onder de indruk.
Ik ben nu 20 en draai al vanaf mijn 11 Linux. ( en windows uiteraard ) maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

Dit is de makkelijkste, Snelste installatie die ik ooit heb meegemaakt.
Nu weet ik dat het in de alpha fase zit maar dit is geweldig.
Hopelijk breid dit OS zich heel snel uit. want Linux en Windows application draaien is een van mijn grooste dromen, je kunt wel met Wine, Vmachine werken maar dit is toch de beste oplossing.

Ik zal vanaf vandaag deze website goed in de gaten houden en kan niet wachten tot een final release.

Geweldig stukje programmatuur.

Voor de makers van ReactOS Keep up the good work.
Elledan
Posts: 366
Joined: Sat Jan 01, 2005 3:18 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Reactos talk

Post by Elledan »

Dank je wel, Insomnia, het is altijd fijn als iemand ons werk weet te waarderen :)
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests