Is de Nederlandse vertaling gestopt?

Nederlandstalige discussie over ReactOS

Moderator: i386DX

Post Reply
Cedric Vonck
Posts: 39
Joined: Mon May 22, 2006 8:45 pm
Location: Oost - Vlaanderen

Is de Nederlandse vertaling gestopt?

Post by Cedric Vonck »

Waarom vraag ik dat?
Blijkbaar wordt er al 2 maand niet meer op mijn toevoegingen gereageerd.

Ik vind het spijtig als er een gemotiveerd persoon wil deelnemen aan de ontwikkeling van een deftig openbron Os, en dat die dan "afgestopt" wordt.

Mvg
Cedric
i386DX
Moderator
Posts: 112
Joined: Wed Jun 22, 2005 2:08 pm
Location: Vlaanderen: Lokeren
Contact:

Post by i386DX »

Is de Nederlandse vertaling gestopt? Op deze vraag antwoord ik zonder al te veel nadenken "nee". Het is op de vraag of er genoeg gemotiveerde vrijwilligers zijn dat het antwoord ook spijtig genoeg "nee" is.

Reactos is op deze moment nog veel te klein/onbekend; ik stond ook versteld van de plotselinge enthousiasme-opstoot van enkele maanden terug. Echter, zoals veel van die dingen, blijft het bij één enkele vertaling en zijn de mensen er op uitgekeken. Ik volg Reactos nu wel zeer sterk op de voet, maar het is voor mij toch ook al een tijdje geleden dat ik er echt actief aan gewerkt heb. Ik denk trouwens dat hier ook wel mag gesproken worden van de vicieuze cirkel: ergens waar niet actief gewerkt wordt nodigt niet uit tot nieuwe deelnames / weinig actieve personen nodigen dan weer niet uit om er zelf aan te werken.
Voorlopig zal het wel zo wat blijven, het kleine Reactos in combinatie met een klein taaltje. Totdan is elk vertaald woordje een goed woordje en hopelijk kunnen we in de toekomst nog eens een goede, gemotiveerde vertaler verwelkomen.
Cedric Vonck
Posts: 39
Joined: Mon May 22, 2006 8:45 pm
Location: Oost - Vlaanderen

Post by Cedric Vonck »

Bedankt voor het antwoord.
Het was voor ook niet "leuk" om geen / weinig feedback te krigen.
Neem het absoluut niet persoonlijk op.
Ik zal zien wat ik kan doen indien ik tijd vind.

Mvg
C.
woutervh
Posts: 41
Joined: Mon May 29, 2006 2:24 pm
Location: Belgium

Post by woutervh »

Ik wil absoluut nog helpen hoor. Alleen is het nu vakantie (en zit ik met enkele herexamens). Het gevolg is dat ik gewoonweg niet zoveel tijd meer doorbreng op pc. Dit zal wel weer veranderen eind september, als school weer begint :wink:

Nu, als ik efkes tijd vind, zal ik alle vertalingen die momenteel ter inzage staan eens bekijken :)

Keep up the good work :idea:

Grtz,
Wouter
Cedric Vonck
Posts: 39
Joined: Mon May 22, 2006 8:45 pm
Location: Oost - Vlaanderen

Post by Cedric Vonck »

Binnenkort hoop ik ook dat het op het werk effe weer wat kalmer wordt zodat genoeg zin heb om aan de vertalingen te werken.
i386DX
Moderator
Posts: 112
Joined: Wed Jun 22, 2005 2:08 pm
Location: Vlaanderen: Lokeren
Contact:

Post by i386DX »

woutervh wrote:... (en zit ik met enkele herexamens)....
Dit zal wel weer veranderen eind september, als school weer begint :wink:
Ken da: en dan verschieten ze dervan da ze herexaams hebben... :P
(bij mij juist hetzelfde hoor :wink: )
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: DotBot [Crawler] and 7 guests